Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Waluty
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać na swoją pocztę ciekawostki o języku francuskim, a także informacje o produktach w sklepie. Zapisując się wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych danych w celu otrzymywania wiadomości.

GRA KARCIANA - ZDROWIE - Poziom A2-B1

Cena: 18,45 zł 18.45 (4,50 €)
ilość szt.
dodaj do przechowalni

Opis

Gra karciana ZDROWIE to idealny sposób na powtórkę słownictwa związanego ze zdrowiem dla osób będących na poziomie A2-B1 z języka francuskiego.

Zestaw zawiera:

- 10 stron A4 do druku, co daje łącznie 80 kart (40 kart z ilustracjami i polskim słownictwem oraz 40 odpowiadających im kart z francuskim tłumaczeniem) i przeznaczona jest dla 2-4 osób! Do gry poza kartami należy przygotować kartkę i długopis.

- 1 stronę stanowiącą tył kart.

 - 1 plik .pdf (instrukcja)

Przygotowanie zestawu do gry:

1. Ilustracje należy wydrukować, najlepiej stosując do tego kolorowy tusz, aby przyjemniej się grało!

2. Ponieważ kartki papieru są cienkie, to dobrze jest wydrukowane ilustracje przykleić do sztywnych tekturek. Drugą stronę kart należy obkleić kolorowym papierem tzw. Tył kart (należy wydrukować ten plik 10 razy).

3. Następnie należy powycinać karty.

4. Potem dobrze jest zalaminować karty, żeby się nie zniszczyły (np. w jakimś punkcie ksero, lub jeśli nie chcemy wydawać na to pieniędzy, to zakleić z obu stron przeźroczystą taśmą klejącą. W sklepie papierniczym są taśmy większych rozmiarów).

5. Jesteśmy gotowi do gry!

 

REGUŁY GRY:

 

Rozpoczęcie gry:

Na początku należy rozdać wszystkim graczom po 8 kart.

 

a) WYŁOŻENIE PAR NA STÓŁ:

Każdy z graczy sprawdza, czy w otrzymanym zestawie ośmiu kart posiada dwie pasujące do siebie karty: jedną z ilustracją, a drugą z francuskim tłumaczeniem (tak, tak, trzeba znać przynajmniej część słownictwa!). Wśród 80 kart jest 40 par, a pojedyncza para wygląda tak, jak na poniższym rysunku (w prawnym dolnym rogu na karcie z ilustracją znajduje się cyfra - oznacza ona ilość punktów):

 

Jeżeli gracz posiada jakieś pary, to wykłada je przed siebie na stół, tak by inni gracze widzieli. Każda znaleziona para przynosi graczowi punkty (na rysunku powyżej jest to 5 pkt), kóre zostaną podliczone na koniec gry. Ale uwaga! Jeśli gracz się pomyli i sparuje dwie karty, które do siebie nie pasują (bo pomylił tłumaczenie), a inny gracz to zauważy (należy powiedzieć, gdy się zobaczy pomyłkę!), to gracz, który się pomylił traci 5 pkt, a gracz, który znalazł błąd zyskuje 5 pkt! Punkty stracone (w wartościach ujemnych) i zyskane należy zapisać na kartce. Jeżeli doszło do pomyłki, to karty oczywiście wracają do gracza, który je pomylił.

 

b) ZMIANA ILOŚCI KART DO 6:

 

Po wyłożeniu par na stół (zanim dojdzie do rozwoju gry) nie wszyscy gracze mają w rękach po 8 kart, a powinni mieć w tym momencie (i w dalszej części gry) po 6 kart! Jak tego dokonać?

 

Po sprawdzeniu par mamy następujące możliwości:

 

- GRACZ NIE WYŁOŻYŁ PARY (bo nie miał, lub po prostu nie wiedział, że ma, bo nie znał tłumaczenia, a bał się pomylić, żeby nie stracić punktów) - ma więc w ręku 8 kart. Niestety, ale dwie karty (sam wybiera które) musi odłożyć pod spód talii leżącej na stole. Karty w talii są poukładane jedna na drugiej ilustracjami do dołu!!!

 

- GRACZ, KTÓRY WYŁOŻYŁ JEDNĄ PARĘ - ma w tym momencie 6 kart, więc jest gotowy do rozpoczęcia gry i nie musi nic robić.

 

- GRACZ, KTÓRY WYŁOŻYŁ DWIE PARY - ma w tym momencie 4 karty, czyli brakuje mu 2 (aby w sumie miał w rękach 6 kart) do dalszej gry. Gracz ten dobiera więc dwie karty z kupki. Jeżeli będzie miał jakieś pary, to wykłada na stół, a jeśli nie to zachowuje łącznie sześć kart w rękach. Proces pobierania kart może się powtórzyć kilkukrotnie (w zależności od tego, na ile par trafi gracz). Ważne, by na końcu miał 6 kart.

 

- GRACZ, KTÓRY WYŁOŻYŁ TRZY PARY - ma w tym momencie 2 karty i dobiera z kupki 4 karty, tak aby miał sześć kart w ręce. Jeśli w dobieranych kartach znajdzie pary, to wykłada je na stół i ponownie dobiera karty. Proces może się powtórzyć kilka razy. Należy go powtórzyć do momentu, aż będzie miał w ręce 6 kart.

 

- GRACZ, KTÓRY WYŁOŻYŁ CZTERY PARY - nie ma w tym momencie żadnych kart w rękach. Dobiera więc 6 kart z kupki. Jeśli w dobieranych kartach znajdzie pary, to wykłada je na stół i ponownie dobiera karty. Proces może się powtórzyć kilka razy. Należy go powtórzyć do momentu, aż będzie miał w ręce 6 kart.

 

Rozwinięcie gry:


a) KAŻDY Z GRACZY BIERZE KOLEJNO KARTY Z KUPKI, ALE ZAWSZE MUSI MIEĆ 6 KART W RĘKU:

 

Gdy już każdy z zawodników ma w ręce po 6 kart, to pierwszy z nich ciągnie kartę z kupki (ma w tym momencie 7 kart w rękach) i sprawdza, czy ma parę:

- jeśli tak, to wykłada ją na stół. Na ręce zostaje mu 5 kart, a powinien mieć 6, więc ponownie ciągnie kartę z kupki. Jeśli ma parę, to ją wykłada, a jeśli nie, to nic więcej nie robi. Proces pobierania kart z kupki następuje tyle razy, ile zostaje znaleznionych par. Ważne, by swój ruch zakończył z 6 kartami w ręku.

- jeśli nie (a ma w tym momencie 7 kart w ręku), to jedną (wybraną przez siebie kartę) odkłada na stół.

 

Potem to samo czynią kolejni gracze.

 

Zakończenie gry:

Na koniec pojawia się moment, w którym nie ma już kupki kart.

W tym momencie gracze ciągną karty jeden od drugiego - tzn. każdy kolejny gracz wybiera kartę (nie widząc jej!) od swojego poprzednika, a potem od niego kartę ciągnie kolejny gracz.

W dalszym ciągu gracze szukają par.

Gra trwa tak długo, aż wszyscy gracze pozbędą się kart.

Na koniec należy podliczyć punkty i wygrywa ten, kto zdobędzie ich najwięcej!

 

Zapraszam do zakupu i życzę przyjemnej gry!

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl