Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Waluty
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać na swoją pocztę ciekawostki o języku francuskim, a także informacje o produktach w sklepie. Zapisując się wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych danych w celu otrzymywania wiadomości.

GRA EDUKACYJNA - poziom A1-A2

Cena: 17,43 zł 17.43 (4,25 €)
ilość szt.
dodaj do przechowalni

Opis

Po odnotowaniu płatności od razu wysyłana jest instrukcja gry oraz plansza, natomiast pozostałe pliki są wysyłane jeszcze tego samego dnia w innym e-mailu!

Gra edukacyjna przeznaczona jest dla osób mających podstawowy poziom z języka francuskiego (A1-A2).

Jest to gra planszowa z 192 kartami przeznaczona do druku. W grze chodzi o to, by przejść od startu do mety poruszając się o wyrzuconą liczbę oczek. Pola planszy mają cztery różne kolory. Jeśli gracz stanie na kolor niebieski, lub czerwony, to ciągnie kartę z niebieskiego lub czerwonego zestawu i wykonuje znajdujące się niej polecenie (za co dostaje, lub traci jeden punkt). Gdy gracz trafi na pole białe, wykonuje polecenie na nim napisane, zaś żółte pole powoduje przejście w inne miejsce planszy po czarnych śladach.

W grze znajduje się 96 kart czerwonych (zawierających do przetłumaczenia zdania polskie i francuskie) i 96 kart niebieskich z poleceniami (przetłumacz, wskaż, napisz, podaj).

Aby grać w grę, należy znać słownictwo dotyczące następujących tematów:

rodzina,

jedzenie (warzywa i owoce),

kolory,

sport,

wygląd,

nazwy miesięcy i dni tygodnia,

czynności codzienne,

budynki w mieście.

największe miejscowości francuskie i najsłynniejsze osoby francuskiego pochodzenia: aktorzy, piosenkarze, pisarze, malarze.

 

Gra jest idealną formą powtórki słownictwa oraz konstrukcji zdań. Można w nią grać ze znajomymi w czasie wolnym, lub wykorzystać grę na zajęciach grupowych z uczniami.

Szczegółowa instrukcja gry znajduje się poniżej:

 

INSTRUKCJA GRY

 

Gra przeznaczona jest od 2 do 4 graczy, a głównym zadaniem jest przejście od startu do mety.

 

Gra składa się z następujących elementów:

- 1 planszy .pdf w formacie A4,

- 12 plików .pdf w formacie A4 zawierających łącznie 192 karty,

- 2 plików .pdf przedstawiających kolor tyłu kart czerwonych i niebieskich,

- 1 pliku .pdf z tłumaczeniem kart czerwonych,

- 1 instrukcji gry w formacie .pdf.

 

W zestawie nie ma kostki do gry, ani pionków. Pionkami mogą być dowolne małe przedmioty, które posiada się w domu. Kostkę można dokupić np. w sklepie papierniczym.

 

Aby móc grać, niezbędne jest wydrukowanie planszy, 12 plików z kartami oraz plików przedstawiających tył kart (należy sześciokrotnie wydrukować tył kart czerwonych i sześciokrotnie wydrukować tył kart niebieskich), kartka do notowania punktów i długopis, kostka do gry i pionki (o ilości odpowiadającej liczbie graczy). Karty wraz z tyłami należy skleić (można to zrobić przed wycięciem kart). Polecane jest zalaminowanie zarówno wszystkich 192 kart, jak i planszy, aby móc długo cieszyć się grą i uniknąć szybkiego jej zniszczenia.

 

Rozpoczęcie gry:

Gracze ustawiają się na polu START i ustalają między sobą kolejność, w jakiej będą grali.

 

Zasady gry:

Gracze rzucają jedną kostką do gry i przesuwają się po planszy od startu do mety o odpowiednią ilość oczek.

 

Jeżeli gracz stanie na polu:

* czerwonym – ciągnie jedną kartę z zestawu czerwonych kart i wykonuje polecenie,

* niebieskim – ciągnie jedną kartę z zestawu niebieskich kart i wykonuje polecenie,

* żółtym – przesuwa się po czarnych śladach na wskazane pole i nastepnie ciągnie odpowiednią kartę (zgodnie z kolorem pola, na którym stanął),

* białym z napisem – wykonuje to, co jest napisane: 1. traci kolejkę (w kolejnej kolejce nie bierze udziału), 2. cofa się o dwa pola na planszy, 3. idzie do przodu o trzy pola.

 

Karty:

Karty należy poukładać w dwóch zestawach (karty czerwone oddzielone od kart niebieskich). Każdy zestaw powinien mieć karty ułożone napisem (poleceniem) do dołu, tak żeby gracze nie widzieli. Po stanięciu na pole planszy, gracz ciągnie jedną kartę z odpowiedniego kolorem zestawu i wykonuje polecenie:

 

Jeżeli gracz:

* dobrze wykona polecenie (np. dobrze przetłumaczy), to dostaje 1 punkt (należy zanotować na osobnej kartce).

* źle wykona polecenie (lub nie wykona go w ogóle, bo nie zrozumiał, co ma zrobić), traci jeden punkt (można zapisywać na kartce -1, lub po prostu skreślić jeden punkt już istniejący).

 

Zakończenie gry:

Gra kończy się, gdy pierwszy gracz dotrze do mety. Wówczas podliczane są punkty, które gracze zebrali w trakcie gry. Wygrywa osoba o największej ilości punktów. 

 

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl